dagje Lillehammer

6 augustus 2016 - Nordseter, Noorwegen

Vandaag gaan we Lillehammer bezoeken(centrum en skischans). Eerst maar eens het centrum bekijken en dat was best leuk en gezellig en wat wordt er nog veel gepromoot over de olympische spelen(in 94). We waren ook driftig op zoek naar kleingeld dus maar een winkel in en iets onzinnig kopen. Ja en natuurlijk zien we daar hollandse stroopwafels dus die gaan mee. Volgende stop is de skischans. Stukje naar boven met de auto en dan kom je beneden bij de schans aan en moet je maar zien je uitvogelen hoe de parkeerautomaat werkt(waren niet de enige Nederlanders met hetzelfde probleem)maar het is gelukt. Eerst maar eens naar de andere kant lopen en een ticket kopen voor de stoeltjeslift. Wat een hoogte is dat eigenlijk en dan staan we nog maar beneden. We gaan met de stoeltjeslift omhoog en lopend naar beneden. En de skischans word ook nog gebruikt dus iemand naar beneden zien gaan. Van bovenaf is het dus nog hoger dan je denkt en als je daar boven staat zie je dus niet waar je moet landen. Even van het uitzicht genieten en dan aan de wandeling naar beneden beginnen(ben vergeten de treden te tellen). Het is nog niet zo laat dus gaan we nog een stukje rijden en hopen dat we supermarkt tegenkomen maar nog beter eerst een supermarkt en later een shopping center. Dat kwam heel erg mooi uit want ik was de jassen vergeten van de mannen dus op zoek naar jassen. Allebei keurig geslaagd en Tycho heeft ook meteen een speelgoedwinkel gevonden en heeft daar zijn centjes uitgegeven(een grote legodoos van Ninjago). En vanavond staat pannenkoeken op het menu.