Aankomst Zweden en reis naar Noorwegen

4 augustus 2016 - Nordseter, Noorwegen

Om 7:00 de wekker gezet maar heb geen geduld over waar we nu zijn en hoe het eruit ziet dus ik ga vast naar buiten. Het scheelt dat we op dek 10 zitten en vlak bij de deur naar buiten dus ik ben er zo en eenmaal buiten zo gaaf Lucas en ik zijn er stil van. We zien allemaal klein rotseilandjes en huisjes erop die je dus alleen maar kan bereiken met een bootje. We zijn er zo blij van dat we meteen Tycho en Mark gaan halen en als we met zijn allen boven zijn zien we dat we op het dek ook broodje en thee kunnen halen dus we laten het idee van ontbijtbuffet los en gaan gezellig op het dek broodjes eten en koffiebroodje die nog een beetje warm zijn(MMMMMMMMMMMJJJJJJAAAAMMMIIEEE) met als uitzicht Zweden. Eenmaal van de boot af over de hoge brug waar we net onderdoor zijn gevaren en we zijn nu al eigenwijs want onze navigatie zegt iets anders maar we houden de borden maar aan(is dus ook sneller). Na een tijdje rijden en plaspauze te hebben gedaan horen we een hele hoge piep bij de banden en het word alleen maar erger dus toch maar kijken wat dat is maar we gaan eerst de grens van Noorwegen over. !0 meter na de grens op de parkeerplaats kijken wat het kan zijn. Het gereedschap ligt onder de bodem dus alle tassen eruit. We hadden al gehoord dat het bij de banden vandaan kwam dus band eraf halen en hopen op niets ernstigs en met een lange tang en licht zien we een steentje wat tussen de afdekkap van de rem en de band zit. Gelukkig kunnen we erbij en is het probleem na een half uur verholpen. We hebben daar wel hele mooie stenen verzameld. We kunnen onze weg vervolgen en om 17:00 komen we aan op plaats van bestemming. Zo gaaf dat het eruit zien allemaal kleine rode huisje op een heuvel. Nr 12 is van ons tot 8 augustus. Spullen uitladen naar de eerste supermarkt rijden om boodschappen te doen. Bij de kiwi in Sjusjoen spullen voor macaroni gehaald en voor ontbijt. Het smaakt heerlijk en ons huisje is zo gezellig en knus.