vandaag is het dan zover

3 augustus 2016 - Kiel, Duitsland

Vandaag is het eindelijk zover waar we al maanden naartoe leven gaat dan eindelijk gebeuren. Om 9:00 vertrekken we uit Dronten om naar Kiel (Duitsland)te rijden. Om 15:00 mag je inchecken dus we hebben best wel de tijd om rustig aan te doen. We hebben gewoon rustig gereden en ook nog tussenstops gemaakt voor een broodje en wat drinken. En zoals verwacht komen we om 15:05 aan in Kiel. We mogen meteen doorrijden en we gaan eerst even de hut bekijken en daarna de boot verkennen en komen erachter dat het een relaxed boot is. Ze hebben erg lekker banken en een hele tv wand met allemaal tv's elk op een ander net. Maar we moeten wel even geduld hebben want pas om 17:00 gaat alles open. Na 17:00 gaan we op zoek naar een barretje om wat te gaan drinken en dat is naast het restaurant dus toch maar even informeren of ze nog een plekje hebben en jahoor 18:00 zitten we heerlijk aan een tafeltje een gezellige hamburger eten terwijl we uit de haven varen. Eenmaal het eten op hebben gaan we naar buiten en afscheid nemen van Kiel. Het is heerlijk buiten en na een tijdje wel een beetje koud dus tijd om weer naar binnen te gaan. Bij de hut even alle tijdverdrijf spullen halen(boeken, tablet enz)en een plekje zoeken. Gelukkig heeft de boot Wi-Fi en stopcontacten. Na een tijdje daar te hebben gezeten gaan we terug naar de hut want het is al laat en we willen ook nog kijken hoe we onder de brug van Denemarken doorvaren. Deze boot heeft gewoon tv op de kamer dus kunnen we even tv kijken en ondertussen houden we de kaart in de gaten waar we varen. Om 23:30 is het dan zover dat we er bijna onderdoor varen dus we gaan naar buiten om te kijken. Tycho had wel 1 angst of de boot wel onder de brug door kon varen. maar dat ging prima. We krijgen het koud dus hup naar het mandje en morgen weer vroeg op.