Gletsjer nigardsbreen

9 augustus 2016 - Kaupanger, Noorwegen

Wat ik heel erg graag wilde zien is een gletsjer en aangezien we er 1 uur vanaf zitten gaan we dat doen vandaag. Dus eerst even ontbijten en daarna hup in de auto( de weg ernaartoe is al zo mooi) na 1 uurtje zijn we bij het bezoekerscentrum en heb je al uitzicht op de gletsjer maar je kan dus nog dichterbij komen. Dus weer verder met de auto en dan kom je op een tolweg/parkeerplaats (40 kronen). Daar kan je ervoor kiezen om erna toe te lopen of met het bootje heen en weer te gaan.(400 kronen 2 volw.en 2 kits heen en weer). Wij hebben ervoor gekozen om met het bootje te gaan. We waren alleen niet heel erg slim want we hadden onze sportschoenen nog aan en niet aan gedacht om bergschoenen aan te doen maar het was goed te doen. Je kon daar kiezen voor een rode en blauwe route. Eerst de ene gedaan en daarna erachter komen dat je dan over een heel erg akelig bruggetje moet dus toch maar de andere route doen want Lucas wilde heel erg graag zo dicht mogelijk komen. Toch nog heel erg dichtbij gekomen en een mooie foto's en filmpjes gemaakt. Voldaan en beetje koud gaan we weer met het bootje terug naar de auto en op de terugweg naar het huisje maar boodschappen gedaan. Eenmaal bij het huisje hadden we nog een beetje tijd dus mannen lekker spelen in de hal en mark hardlopen.