Sneeuwweg naar aurland

10 augustus 2016 - Kaupanger, Noorwegen

Vandaag gaan we de sneeuwweg rijden(gegarandeerd sneeuw)rijden. De weg is niet heel breed dus af en toen even stoppen om mensen door te laten gaan en af en toe ook terug rijden. Maar de weg is zo mooi en hoog en je ziet waar je naartoe gaat en we zien al sneeuw dus we worden blij. We komen bij een bocht een uitkijkpunt regen dus we stappen even uit en het blijkt daar best koud te zijn en we hebben uitzicht op sneeuw en dan zien we dat het daar gewoon sneeuwt. Wij heel erg blij maar niet weten wat je nog gaat tegenkomen. De volgende bocht door zien we sneeuw vlakbij de weg dus we zetten de auto neer bij alle andere auto's en stappen uit om lekker in de sneeuw te lopen en het is zo gek. Maar weer een stukje verder rijden en weer van dat mooie uitzicht. Een mooi meertje met een waterval en bergjes sneeuw(zo mooi uitzicht).Aan het einde van de sneeuwweg heb je de Stegastein dus dat is ons volgende doel. Eenmaal daar aangekomen kan je daar de auto amper kwijt en is het er zo druk niet normaal meer. Normaal gaan we dat weer weg maar daar kom je niet nog eens dus de drukte van japanners maar  voor lief nemen. Aan het eind van het uitkijkpunt staat een glasplaat dus je heb een super mooi uitzicht op de fjord. We rijden met een rustig gangetje weer naar beneden. Beneden bij een supermarkt een broodje gehaald en drinken en met de tunnel weer terug naar de andere kant van de berg om met het pontje weer bij het huisje aan te komen. De tunnel is wel heel bijzonder want hij is lang(24.5 km) en op sommige plaatsen heel erg mooi verlicht.